Ronico is een tulpen bedrijf in het noorden van Nederland. Het familiebedrijf, opgericht in 1939. Nu ruim 75 jaar later, is Ronico een van de meest toonaangevende tulpenproducenten ter wereld.

Waarom heeft Ronico ons benaderd?


Bij Ronico it’s all about growing. Het enige dat in de loop der jaren niet is meegegroeid is de corporate identity. Het was dus de hoogste tijd voor een grondige rebranding. Een nieuwe professionele uitstraling waar dit prachtige tulpenbedrijf weer jaren mee vooruit kan in op internationale markt.

Hoe hebben wij het aangepakt?


Om ons als designer goed in te kunnen leven hebben we bij Ronico in Noord Holland de unieke sfeer opgesnoven van het bedrijf. De prachtige kleuren, de mensen en de uitgestrekte bollenvelden. Daarna zijn we tijdens de workshop teruggegaan naar de kern van het bedrijf. Wat maakt Ronico uniek, en wat zijn de kernwaarden die het wil uitstralen? Met deze input hebben wij meerdere creatieve concepten voor dit ontworpen en en uitgewerkt.

Wat was het resultaat?


Bij een bedrijf waar alles draait om bloemen hoort een frisse, kleurrijke brand identity. Een treffende identiteit die de core business van Ronico in één oogopslag duidelijk maakt. De oranje tulp in het woordlogo past perfect bij de typografie en vormt tegelijkertijd een venster waarin alle processen en methodes van het bedrijf worden uitgelicht. De kleur oranje is daarnaast zeer zorgvuldig gekozen. Er zijn zoveel kleuren oranje die elk weer een ander verhaal vertellen. Het oranje dat wij hebben gekozen voor Ronico past prachtig bij de tulpen én is tevens dé nationale kleur van Nederland. Oorspronkelijk en treffend, een schot in de roos.