Kuehne+Nagel
Rebranding
Kuehne+Nagel is een wereldwijd opererende logistieke dienstverlener. Kuehne+Nagel biedt alle transportmogelijkheden zoals internationale verscheping – over zee, door de lucht en over land. Daarnaast beheert Kuehne+Nagel wereldwijd meer dan 10 miljoen vierkante meter aan opslagruimte.
Waarom heeft Kuehne+Nagel ons benaderd?
Binnen Kuehne+Nagel is de afdeling interne communicatie verantwoordelijk voor de communicatie tussen werkgever en werknemer. Denk hierbij aan het instrueren van nieuwe managers, het aankondigen van een nieuwe werkwijze of het motiveren van personeel. Deep wordt al jaren door gevraagd de brand identity door te vertalen naar professionele grafische uitingen zoals flyers, brochures, posters, gimmicks etc. Het is altijd weer een uitdaging verrassende nieuwe designs te maken die perfect passen binnen de Kuehne+Nagel stijl en richtlijnen.
Onze aanpak
Het ontwerpproces voor Kuehne+Nagel zie ik als ‘het zoeken naar de perfecte balans tussen het creëren van nieuwe designs en het trouw blijven aan de brand identity’. Hierbij is verdieping en het eigen maken van de K+N brand guide essentieel. Als je deze begrijpt en ook echt voelt, dan weet je waarom bepaalde keuzes zijn gemaakt en is het mogelijk steeds weer iets verrassends en onderscheidends neer te zetten.
Het resultaat
Een prachtige reeks aan flyers, poster, brochures en promotiematerialen. Elk design draagt zijn eigen signatuur en sluit perfect aan op de brand identity van Kuehne+Nagel.